SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri ciğerin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makaslamakmızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk geriışı maslahatlemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe ciğerin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde kılmak ciğerin meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı bir zaman daha harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise ciğererik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Yani SEO ciğerin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi ciğerin yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli ayırt da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir özge önemli ayırt da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları olduğu ciğerin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu hava farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü kavram, ciğererik bakımından da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki ciğererikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişangâh daha ticari olduğu ciğerin ciğererikler SEO çtuzakışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu yeltenmek değildir ki SEM ciğererikleri kalitesizdir. Yalnızca dü kavram arasındaki ciğererik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden daha yeğin ya da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi makaslamakmıza geçebilirsiniz.